Zwiedziliśmy Szkocję i Londyn.

9 dni w drodze i zwiedzanie najpiękniejszych zakątków malowniczej Szkocji oraz stolicy Wielkiej Brytanii - Londynu.

Dzień 1 Dnia 31 maja 2014 roku rozpoczęliśmy wraz z uczniami Liceum Ogólnokształcącego w Pawłowicach naszą podróż do Szkocji. Pierwszy dzień spędziliśmy w autokarze. Podczas drogi przekroczyliśmy granice takich krajów jak Niemcy, Belgia, Holandia i Francja. Mimo tak długiej podróży, przeznaczyliśmy ten czas na poznanie siebie nawzajem.

Dzień 2 Kolejny dzień zaczęliśmy od wczesnej pobudki około godziny piątej rano, gdyż musieliśmy przekroczyć promem Kanał La Manche. To była pierwsza przygoda! Gdy tylko znależliśmy się na granicy Zjednoczonego Królestwa, przejechaliśmy w kierunku średniowiecznego maista- York. Tam po kilkugodzinnym zwiedzaniu starówki zobaczyliśmy Merchant Adventurers- najstarszy w Anglii budynek gildii kupieckich, York Minster – największą gotycką katedrę w Europie, pomnik Konstantyna Wielkiego oraz Wieżę Clifforda- część zamku, z której rozpościera się piekna panorama miasta.

Dzień 3 Tego dnia jechaliśmy w kierunku Szkocji. Po drodze mijaliśmy Newcastle, Melrose, zatokę Firth of Forth, średniowieczny most nad rzeką Tay, malownicze doliny Grampianów. Widoki były tak piękne,że zapierały dech w piersiach. Wieczorem dojechaliśmy do uroczej  miejscowości Inverness, gdzie mieliśmy nocleg.

Dzień 4 Dzień czwarty rozpoczęliśmy od zwiedzania Inverness- stolicy północnej Szkocji, gdzie zobaczyliśmy m.in. Zamek Inverness, w którym szekspirowski Makbet miał zamordować Duncana. Później przejechaliśmy nad jezioro Loch Ness, w którym według legendy żyje potwór Nessie. Potwora nie zobaczyliśmy, ale mogliśmy zamoczyć nogi w jeziorze. Oprócz tego mogliśmy zobaczyć ruiny zamku Urquhart, Fort William, górską dolinę, w której umieszczono scenerię czarodziejskiej szkoły Hogwarth z filmu Harry Potter oraz najwiekszy szczyt Wielkiej Brytanii- Ben Nevis.

Dzień 5 Ten dzień był naszym ostatnim dniem spędzonym w przepięknej Szkocji. Mimo deszczowej pogody zwiedziliśmy niemal cały Edynburg - stolicę. W tym historycznym miejscu zobaczyliśmy Katedrę St.Giles – gdzie niegdyś odbywały się koronacje królów Szkocji, Princess Street – ulice handlową, ulubioną kawiarnię J.K. Rowling, w której to pisała swoje najsłynniejsze dzieło, czyli serię książek o Harrym Potterze, Galerię Narodową oraz Muzeum Historii Szkocji. Noc spędziliśmy, jadąc do Londynu.

Dzień 6 Już pierwszego dnia naszego pobytu w Londynie mogliśmy zobaczyć w pełnej okazałości takie budowle jak Big Ben, London Eye czy Pałac Buckingham. Przemierzaliśmy ulice miasta, przechodziliśmy przez Hyde Park, Green Park, The Mall, chińską dzielnicę. Abyśmy mogli zobaczyć jak najwięcej, nieraz podróżowaliśmy również metrem. Bez wątpienia, Londyn wywarł na nas niesamowite wrażenia już pierwszego dnia.

Dzień 7 Niezwykły był dla nas drugi dzień w Londynie. Nasza podróż rozpoczęła się długą przeprawą metrem z ośrodka do centrum. Tam czekała na nas niespodzianka, a mianowicie – rejs statkiem wycieczkowym po Tamizie, drugiej największej rzece (zaraz po Severnie) Wielkiej Brytanii. Mogliśmy z bliska podziwiać Tower Bridge oraz Westminster Bridge. Następnym punktem naszej wycieczki była 30-minutowa przejażdżka sławnym London Eye, gdzie na wysokości 135 metrów dokładnie widzieliśmy całe miasto. Oczywiście, nie zabrakło także czasu na zakupy w stolicy (Primark, Harrodz). Późnym wieczorem natomiast pojechaliśmy na Tower Bridge. Niesamowitym przeżyciem było zobaczyć miasto nocą.

Dzień 8 Trzeciego dnia niestety pogoda nam nie dopisała, więc sporo chodziliśmy w deszczu. Przeznaczyliśmy więc dużo czasu na zwiedzanie muzeów: British Museum, Cutty Sark - Greenwich, Science Museum, Natural history Museum. Przechodziliśmy przez Hungerford Bridge. Staraliśmy się zobaczyć jak najwięcej przed odjazdem. Późnym popołudniem oficjalnie pożegnaliśmy Londyn i udaliśmy się w drogę powrotną.

Pełni wrażeń wróciliśmy 8 czerwca 2014 roku.